Balení a odjezd

Včera jsem raději vynechal velikonoční pomlázku a věnoval se balení snesených věcí do brašen.

Vůbec nechápu, jak jsem si mohl myslet, že se vejde to množství věcí do tří brašen na zadním kole. Lehké věci - spacák, karimatku a stan - dávám do předních brašen, oblečení do jedné zadní a jídlo do druhé brašny. Do horní pak dávám druhý spacák a teplou péřovou vestičku. Podle české předpovědi počasí by se mohla hodit.

Jinak musím vysvětlit, pojem “druhý spacák”. To je moje specialita. S ohledem na to, že pojedu zpět do Čech pravděpodobně přes Alpy, beru si s sebou dva lehké spacáky, které v případě velké zimy vložím do sebe. Toto spojení mi zajistí dostatečný tepelný komfort a nahradí jeden teplý péřový spacák.

Do večera se mi podařilo všechno nacpat do cyklobrašen. Jejich připevnění na kolo jsem však nechal až na zítra. Dnes už půjdu spát.

Druhý den ráno stejně nemohu dospat. Cestovní horečka se hlásí o slovo. V devět mám sraz s kamioňákem Pavlem, který mne odveze do Burgosu. Samozřejmě, že nestíhám. Zaseknul jsem se na gumicukách. V rychlosti musím přidělat asi šest příchytů. Pak letím ještě koupit čerstvý vlachovo-březský chléb. Ten je vyzkoušený na cestách, neboť vydrží nejdéle čerstvý. Těsně po deváté nasedám na kolo a odjíždím ke kamionu. Tam nastává krátké fotografování a nakládání kola do návěsu. Pak už jedeme na Plzeň. Ano, na Plzeň Vávro, na Plzeň.

Kolem dvanácté jsme ve fabrice, kde bychom měli nakládat. Bohužel je ale dnešní nakládka zrušena a přesunuta na zítra. Jdeme tady na oběd a pak parkujeme kamion na klidném místě nedaleko plzeňské ZOO, kde přečkáme noc. Nakládat budeme zítra v sedm ráno.

Nevadí, časový plán mi to zatím nenaruší a budu moci alespoň navštívit Jirku Říhu z nakladatelství Cykloknihy.

Čenda, L.P 18.4.2017

Co je nového u kamarádů:

• Žádné novinky nejsou dostupné.
RC.305
RC.305 - stránky věnované RC autům, scale a expedicím.